Mikä on ensimmäinen asia, jonka teet tutustuessasi uuteen yritykseen? Jos ulottuvillasi on jokin...

Mikä on ensimmäinen asia, jonka teet tutustuessasi uuteen yritykseen? Jos ulottuvillasi on jokin...
Asiakasdata ja markkinointiteknologia ovat mullistaneet yritysten tavan lähestyä asiakaskokemusta....
Oletko koskaan miettinyt, että asiakaskokemuksen mittaaminen pelkästään kohtaamisista nykyisten...
Merkitys ohjaa menestymään
Lindströmin nimi tunnetaan maailmalla, mutta kukapa olisi uskonut, että me olemme kasvaneet vanhasta tekstiilivärjäämöstä palveluinnovaatioiden edelläkävijäksi ja uudenlaisen asiakasyhteisön rakentajaksi. Olemme yhtenä suomen vanhimmista yrityksistä läpikäyneet esimerkiksi maan itsenäistymisen ja kaksi sotaa. Kehitys paikallisesta tekstiilivärjäämöstä globaaliksi palveluinnovaatioiden edelläkävijäksi on vaatinut jatkuvaa panostusta ja riskiensietokykyä, sekä rohkeita harppauksia eteenpäin palvelukulttuurin saralla.
Yksi tuoreimmista askeleista on Lounge-konsepti, Lindströmin oma asiakasyhteisö, jonka keskiössä on yhteinen kehittäminen, innovointi ja menestys. Tänä keväänä alle vuoden ikäinen Lounge-konsepti nimettiin Marketing Finlandin järjestämässä arvostetussa AdProfit-kilpailussa yhdeksi parhaista B2B-toteutuksista Suomessa. Tämän innovaation myötä vanhan tekstiilivärjäämön kehittämä asiakasyhteisö ponkaisi tuloksellisen markkinoinnin valtakunnalliseen kärkeen.
Ei hassumpi saavutus, vai kuinka?
Vastuulliset ekosysteemit ja yhteiskehittäminen, uusi palvelukulttuuri ja reaaliaikainen data, tunneälyn ja merkityksellisyyden esiin nostaminen, uudet digitaaliset rutiinit ja saavutettavuus - suurista otsikoista on tullut meille uuden konseptin myötä realistisia tavoitteita, ja kiinteä osa arkista työtä.
Meille asiakasyhteisö ei ole yksisuuntainen bonusjärjestelmä, vaan tasavertainen ideariihi, jonka erilaiset jäsenet pohtivat yhteisen pöydän ääressä arjen haasteita ja mahdollisuuksia nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.
Asiakkaallemme palvelukulttuurin muutos näkyy kokonaisvaltaisena palveluna, joka tarjoaa hiotun palvelukoneiston ohella yksilöllisiä ratkaisuja ja tunne-elämyksiä. Haluamme, että asiakas on tietoinen siitä, että meidän tavoitteemme on hänen hyvinvointinsa ja liiketoiminnan jatkuvuuden, jatkuvan kehityksen ja menestyksen takaaminen.
Kysymys on myös arvoista. Maailma täyttyy tavarasta. Nykyinen kulutuskäyttäytyminen esimerkiksi tekstiiliteollisuudessa on valtava ympäristöhaaste. Kokonaisvaltaisiin vastuullisiin periaatteisiin sitoutuminen ei aina onnistu yksilöltä, mutta yritykselle, jonka takana on jo monta sukupolvea, tulevien sukupolvien etu on kenties kirkkaampi tavoite. Tekstiilien vuokraaminen palveluna on tulevaisuuden laji. Tämä puolueettomaan tutkimukseen perustuva tieto on osa meidän yhteistä arvopohjaamme ja liiketoimintamme perusta.
Entä sinä? Meillä merkityksen määrittelyyn panostetaan vahvasti, mutta ratkaisut eivät aina ole helppoja tai itsestäänselviä. Mikä on sinun merkityksesi? Mitkä arvot ja unelmat ohjaavat sinua työpäivinä ja vapaa-ajalla? Mikä tekee sinut ylpeäksi? Entä olisiko mahdollista, että oman merkityksesi löytäminen, sinun osaamisesi ja arvopohjasi, voisi edistää myös ympäristösi hyvinvointia?
Uusien ajattelutapojen omaksuminen ja muutoksen hyväksyminen ei ole lisäarvo, vaan edellytys matkalla uuteen normaaliin. Muistathan kuitenkin, ettet ole kysymysten ja haasteiden keskellä yksin. Oma asiakasyhteisömme ja sen menestys on osoitus siitä, että tunnelin päässä on valoa. Uskallus esittää tärkeät kysymykset on ensimmäinen askel valoa kohti.
Pasi Saarinen
Pasi Saarinen on Lindströmin Suomen maajohtaja, jonka tavoitteena on olla rakentamassa ainutlaatuisia kokemuksia asiakkaille ja henkilöstölle sekä kehittää henkilökohtaisen palvelun merkitystä ja tiedolla johtamista yrityksen päivittäisessä arjessa . Pasi uskoo, että todellisen muutoksen mittarina pidetään sitä, kuinka moni organisaatiossa on muuttanut omia rutiinejaan kehitystyön tuloksena.