Hypoteesien eli olettamusten testaus on oleellinen osa muotoiluprosesseja. Muotoiluprosessien...
Muita menetelmiä
OKR-suunnitelma
OKR, eli Objectives and Key Results, on tavoitteiden johtamisen malli, jonka avulla ylätason...
Palvelun tuotantokaavio
Palvelun tuotantokaavio eli Service Blueprint on palveluiden kehittämisen työkalu, jonka avulla...
Hissipuhe
Hissipuhe on kiteytetty, suullinen esittely palvelusta, konseptista tai liikeideasta. Hissipuheen avulla voit kommunikoida ideasi eteenpäin organisaatiossasi tai testata sitä mahdollisilla asiakkailla. Iskevä hissipuhe herättää kuulijan kiinnostuksen, antaa ymmärryksen konseptista ja kehottaa toimintaan. Hissipuhetta voi hyödyntää esimerkiksi yhdessä palvelumainoksen kanssa tulevien markkinointi- ja myyntimateriaalien pohjana.
Menetelmäpohjan käyttö
Ennen menetelmäpohjan täyttämistä tulee olla hyvä ymmärrys pitchattavasta konseptista. Tarvittaessa konseptia voi kirkastaa esimerkiksi palvelukonseptipohjan avulla. Suositeltu pituus hissipuheelle on noin 30-90 sekuntia. Rakentakaa tiivis hissipuhe täyttämällä pohjasta laatikot 1-5 – yksi lause kuhunkin laatikkoon riittää. Pidempää esitystä varten voitte lisäksi kuvata taustatietoa laatikkoon 6.
Osallistujamäärä: 1-6
Täyttöaika: n. 0,5 h